Slutet gott, allting gott

Hej,
 
Det var verkligen så otroligt längesedan jag skrev här på bloggen. Kan inte förstå att jag fortfarande har besökare? Mitt liv har förändrats väldigt mycket det senaste, och jag kände att det faktiskt kan vara skönt att använda mig av bloggen för att skriva av mig. 
 
Som många kanske redan förstått så är det slut mellan mig och Emil. Det känns jättetrist och väldigt jobbigt, men det var ett gemensamt beslut. Jag har tänkt på det i några månader, och det kändes väl ungefär som den enda utvägen. Jag älskar Emil så oerhört mycket som människa och jag önskar honom allt, allt gott. Men vi är bättre som två människor som står på egna ben, än att vara tillsammans. 
 
Det har varit, och är fortfarande, mycket känslor och tårar. Känns som att allt går upp och ner hela tiden. Det är en känslostorm som liksom aldrig riktigt tar slut. Eftersom att båda ville detta så känns det skönt på ett sätt. Det är en lättnad att vi var modiga och tog steget. På ett annat sätt känns det så fruktansvärt hemskt att jag blir av med hela Emil, när det bara är vissa egenskaper som inte klickade med mig. Det är en ensamhet jag inte är van vid. 
 
Jag känner ändå en oerhörd tacksamhet över att få ha tillbringat 2,5 år med honom. Jag var så jäkla osäker i mig själv innan detta förhållande. Han har byggt upp mig och hjälpt mig tycka om mig själv, utan att jag riktigt förstått det. Idag känner jag mig stark och jag litar på mig själv, att jag kan klara det mesta. Ur något jobbigt kommer verkligen något gott också. 
 
Och vet ni vad; det blir verkligen lättare för varje dag. Det är snart en månad sedan nu. 1 januari får jag ny lägenhet och får börja om på nytt igen. Jag kommer flytta till Almedal, vid Liseberg ungefär. Centralt och fint. En underbar tvåa på 50kvm. Det känns verkligen fantastiskt kul. Spännande att bo själv också, jag har ju aldrig gjort det. Många vet att jag har väldigt svårt för att vara själv. Jag känner mig lätt ensam, och har lätt att bli ledsen. Men OJ vilken erfarenhet detta kommer bli. Jag tror verkligen att jag behöver det. 
 
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR