Suicide Cliff och ljusshow i Tsim Sha Tsui

Hej från Hong Kong!
 
Jag skriver aldrig på denna blogg längre, men tänker att jag kan börja uppdatera lite om min utbytestermin i Hong Kong så familj och vänner vet vad jag gör. Uppdaterar ju så dåligt på min Instagram nämligen... heh 
 
Nej men hörrni på riktigt. Kan man bli lyckligare i hela kroppen än vad jag är nu? Jag tror aldrig jag mått såhär bra inifrån och ut. Kan inte minnas att jag vaknat upp varje morgon, två månader i rad, och mått bra varje dag? Jag är absolut en vädermänniska och mår otroligt mycket bättre när det är sol och värme runt mig, men mest av allt tror jag att jag mår så bra för att jag vågade ta steget att åka hit. I många år har jag sagt till mig själv att jag inte vill resa o sådär. Åkte aldrig och backpackade när i princip alla mina vänner gjorde det efter gymnasiet. Jag pluggade och jobbade, prioriterade att skaffa mig en lägenhet som jag kände mig hemma i. Alltid sagt till alla att jag är beroende av trygghet. Sen åkte jag hit!!! Jag älskar ju att resa och uppleva. 
 
Det går inte att förklara Hong Kong om man själv inte upplevt denna stad. Det erbjuds ALLT här. Igår åkte jag, Anna och Kira till Kowloon Bay. Vi hikeade upp till Suicide Cliff som är en av dem mest kända hikerna här. Det var helt fantastiskt. Fick med mig säkert 20 myggbett på kuppen, men oj vad värt! Jag stod på klippan och tittade ut över staden och var bara lycklig. Ett lugn över kroppen bara sköljde över mig. Det är fantastiskt att vara här, och jag är så tacksam för att jag la ner arbete på att söka in till Hong Kong Baptist University. Ännu mer fantastiskt att jag kom in!!! Vilken resa hörrni. 
 
Den sista bilden här är så KNÄPP alltså. Jag ville ha en bild när jag satt ner på klippan, men insåg ju inte att jag kanske var liiite för nära kanten... Satte mig där, men alla personer som stod i kö för att fota började ju ropa: no, no, NO!!! I'ts toooo dangerous!! Anna bad mig bestämt att GÅ UPP DÄRIFRÅN. Jag tänkte att dem var så löjliga, sen såg jag bilderna. Japp... En nära-döden-upplevelse kan man la säga? Hahah, allt för en bra bild. Gör inte om det där igen iallafall...
 
Efter att vi hikeat åkte vi hem och duschade, pluggade och sen fixade till oss lite. Kl 20.00 är det en mindre ljusshow i Tsim Sha Tsui. Jag, Anna och Annie åkte dit. Vi käkade på en SÅ god restaurang innan. Det blev Carbonara och ett glas rött för mig innan vi strosade runt och bara tog in hur vackert allt är här. 
 
 
Sitter i Learning Commons just nu, vilket är ett superbra ställe att plugga på i skolan. Mitten av terminen och det är sjukt mycket i skolan, så man får varva upplevelser med plugg. Ska försöka vara så effektiv som möjligt, för vill gärna hänga med några idag till Kowloon City då det finns fina parker där. Får se om det finns tid för det. Om inte så är denna söndag en hel pluggdag. Rätt skönt det också. 
 
Ha det super. Det ska jag ha!
Cornelia 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR